Thursday, November 16, 2006

Kötü bir alışkanlığınızdan vazgeçin!

Hepimizin isteyerek ya da istemeyerek yaptığı bir çok hatamız, alışkanlığımız var. Bu aralar %100 düşünce gücüne takmış olmakla birlikte herşeyi yenmenin sadece istek olduğunu biliyorum. Ama ufak önerilere de hiç bir zaman kapalı değilim. İşte Scherer Leadership Center'ın CEO'su John Scherer'in önerileri...
1) Kurtulmak istediğiniz bir alışkanlığınızı belirleyin,
2) 'Düzeltme'nin ne olduğuna, yani kurtulmak istediğiniz alışkanlığınızın yerine ne koyacağınıza karar verin,
3) Kolay ulaşabileceğiniz bir yere para doldurun,
4) Kendinizi yapmak istemediğiniz bir şeyi yaparken ya da düşünürken her yakaladığınızda kendinizi bağışlayın ve parayı başka bir yere aktarın. Bu sırada da "bu beş.." deyin ya da kaçıncı yakalanışınızsa o sayıyı söyleyin,
5) Gün sonunda aktardığınız o paraları sayın ve güvenli bir yere koyun,
6) Ertesi gün yeni bir tomar para ile tekrar başlayın,
7) Hafta bittiğinde parayı yüreğinizi hafifletecek bir şey için harcayın ya da kullanın.

Yapmanız gereken şey yalnızca kendinizi yapmak istediğiniz şeyi yaparken yakalamak, kendinizi suçlamadan olayın üzerine gitmek ve yeni davranışı uygulamaya koymaktır.

Hariçten gazel okumak kolay sanırım ama sigarada bu yöntemle bırakılamz mı acaba...

1 comment:

Anonymous said...

Merhaba farketingde denk geldim adresine biraz incelerken bu konu gözüme ilisti.Cok önemli üstende durdugum bir konudur.Evet sigara kötü bir aliskanliktir ve vazgecilmesi gerekir.Bu hikayede bahsedilen metodla olmaz.Her canın sigara icmek istediginde bir yere para koy hafta sonu gönlünce harca vs. bunlar populist yaklasimlar ama olsun en azından kötü bir aliskanliktan vazgecirmek üzerine yazilmis yazilar-bu yonunden bakilinca güzel. Sanırım sigarayı birkamak istiyorsun.Ben sigarayı 7 nisan 2005 te bir pereşembe günü saat 20:00 civarlarında biraktım ve ogünden beri hic ağzıma koymadım rüyamdakiler hariç:)Sigarayı birakkmak isteyenlere ben hep kendi birakma yöntemimi anlatıyorum kisaca.Nedense sizinle de paylasmak istedim size veya blogunuzu ziyarete gelmis birisinin bu kötü aliskanligini vazgecirebilme ihtimali bile beni cok sevindirir.
Evet gönül rahatliği ile diyebilirim ki SİGARAYI BIRAKMAK COK KOLAY.

Bu bir saka degil, ben birakalı neredeyse 2 yil olacak ve inanın hiçbir gün canım istemiyor ve aklima gelmiyor. Sunu aklimiza iyice sokmalıyız ki ; SİGARAYI BIRAKMAK MÜMKÜNDÜR. 7 NİSAN 2005 tarihini asla unutmam cünkü o tarih benim hayatımda bir dönüm noktasıdır cünkü SİGARAYI BIRAKMA KARARIM, BENİM SİMDİYE KADAR HAYATIMDA ALDIĞIM EN ÖNEMLİ KARARDI, YAPTIĞIM EN ÖNEMLİ İŞTİ.
( 27 yasindayim ve böyle söylüyorum )

Aaa suna bak sigarayı birakmıs da oradan öğüt veriyor dedikleriniz duyar gibiyim. Ama inanin gercek öyle degil, ben de önceleri sizler gibi ön yargili davranırdım, adama bak sigarayı bırakmis bol keseden atıyor diye( haricten gazel okuyor diye )... Ama inanın arkadaslar cok ama cok basit. Sadece isteyin ve inanın. Bu cok kolay.Önemli nokta: Sadece ve sadece sigarayı bırakmayı isteyeceksiniz, kilit nokta bu sigarayi birakmayı istemek.

Günde bir paketin üzerinde iciyordum, telkin yöntemi ile biraktim. Telkin dediysem haftada birkac gün gidilen seanslı ücretli yerlerden bahsetmiyorum. Kendisi de yıllarca sigara icmis ama sonunda bunun kötü birsey, bırakılması gereken birsey oldugunu anlayan ve bırakan,ve cevresinde sevdigi insanlara da bıraktırmaya calisan ve şu ana kadar yüzlerce kişiye bıraktırmayı basaran,bunun üzerine kitaplar okumus seminerlere giderek kendini gelistirmis Sn. Mustafa Ongun agabeyim sayesinde bıraktım.Kendini toplumsal faydaya adamış, bu devirde ender rastlanabilecek bir insan. İlac yok hap yok sakiz yok bant yok okuma üfleme yok. O kendi icinizde olan iradenizi ortaya çıkartıyor hepsi o.Tamamen ücretsiz bir kere görüsüyorsunuz size tekrar görüsmeniz için bir tarih veriyor o tarih de zaten sizin sigarayı birakma tarihiniz oluyor.

Umarım herkes birgün su meleti birakır ve gelecek nesillere temiz saglikli bir toplum miras bırakmıs oluruz.

Sevgi ve saygilarimla,

Ümit Gölgeci