Friday, October 06, 2006

Sıkıysa Pazarlama / MURAT ŞAYLAN - Referans Noktası

* Pazarlama Satış Değildir. Pazarlama "albeni" yaratmaktır. Müşteriyi ürüne çekmeye çalışır, satıcıların elini güçlendirmeye çalışır. Pazarlama pazardan değil, zihinden yer kapmaya çalışır.

* 4P - Ürün(product), Fİyat(price), Dağıtım(Place), Tutundurma (Promotion)
diğer P'ler.. İnsan (people), hız(pace), politika (politics), paket(package), sunum(presentation)

* Tüketici kraldır. Atalet duygusunu sahiplenen firmalar yakında yok olacak.

* Pazarlama, hedef kitleyi belirleme, ürün geliştirme, fiyat belirleme, bulunurluğu planlama faaliyetlerinden başlar. Rakiplerden farklılaşmak, ürün ve iletişimde konumlama belirlemek, marka yönetimi yapmak, pazarlama planı hazırlamak, pazarlamanın başlıca görevleridir.

* Pazarlama değişimdir. Tüketiciler için basit olanı bulmaktır.

* Pazarlama girişimciliktir. Müşteriler için ürünleri yenileme veya varsa gizli varlıkları ürün haline getirme demektir. Sürekli yeni müşteri adayları bulmak ve onları satın almaya ikna etmektir. Mevcut müşterilerle sürekli iletişim kurma ve onlara tekrar satış yapma fırsatı kollamak demektir. Pazarlama başlamak, harekete geçmek demektir.

* Pazarlama bitmez... Pazarlama üretim öncesinde başlar ve satış sonrasında da devam eder.

* Pazarlama felsefedir..- Win - win - Pazarlama dünya barışını ve küreselleşmeyi savunur.

İsmini doğru seç.. İyi bir isim herşeydir.. (Sesli - sessiz - sesli - sessiz)

Konuyla ilgili merak ettikleriniz varsa lütfen sorun :)

1 comment:

Anonymous said...

Pazarlamanın 4p si, 7c si, 6a sı vs. vs.

Pazarlamanın kuralları hiç bitmez.

Siz ne kadar sıkı çalışırsanız çalışın MUTLAKA gözünüzden kaçan birşeyler olacaktır.

Bu da sizin NEDEN daha çok satamadığınızı açıklayan tek MADDE olacaktır. ANCAK herşeye rağmen bu bi kayıp değil bir geribesleme olacaktır.
Bir daha aynı hataya "düşmemeniz" için.