Saturday, August 19, 2006

PR da büyüdü :)

Bloguma baktımda PRla ilgili hiçbir şey yazmamışım. E o konuyu çok iyi biliyorum ya, kendimi de geliştirmeme gerek yok sanki... Cıkcıkcık :)) Eski Marketing Türkiye'lerden bulduğum bir yazıyı paylaşayım hepimize faydalı olması dileğiyle.... Eh konu uzmanlık alanı olunca yorumları da en sona ekleyeyim bari :)

İngiltere'de PR'ın değişimini PRWeek bakın nasıl derlemiş;
1) PR bugün gazetelerden fazlası demek.. Eskiden gazete ve dergi alanında sürdürülürken televizyonla yapılan Pr çok değerliyken, için bugün web, digital medya, online yayıncılık ve blog alanlarında sürekli gelişim görülmekte.
2) Gazeteciler PR'ı genellikle negatif olarak algılıyorlar...
3) Eskiden haberler belirli saatlerde yayınlanırken şimdi haberler meydana geldikleri anda ekranlarda yayınlanıyor. Biri çıkıpta müdahale edene kada, firmanız neyse ekranda sadece o görünüyor.
4) PR Kampanyaları globalleşti.
5) Bugün PR zaferler yaşatabileceği gibi büyük hezimetlere de yol açabilir.
6) PR'cılar şöhretli isimlerdir.
7) Kriz yönetimi PR'ın günlük işlerinden biridir. Eğer kriz iyi yönetilmez, bütünlüğü içinde ve hızlıca ele alınmazsa kötü haber derhal dünyaya yayılabilir, hasar verip, yıkıma yol açabilir.
8) PR ilk başladığı yıllarda sadece satış müdürlerinden, pazarlama müdürlerinden bilgi alırken bugün CEO iletişim işlerine de karışıp şirketinin itibarını korumaya çalışıyor.
9) Kurum içi PR'ın zamanı geldi. Dışarıdan PR danışmanlık hizmeti veren kurumlar daha çok görünmeyen işlerle uğraşacaklar.
10) Gazetecilerle öğle yemeği yeme devri kapandı. Çünkü kimsenin o kadar zamanı olmuyor, onun yerine sabah kahvaltılarında buluşulabiliyor bu daha az zaman alıp, daha ucuza geliyor.
11) PR'cılar 7/24 online olmak zorundalar.
12) Herkes PR'da çalışmak istiyor.
13) PR Sektöründe özellikle üst kademelerde kadınlar çoğunlukta.
14) PR ekipleri bugün reklam ajansları ile yan yana çalışıyor. Hatta bazı pazarlama kampanyalarında önderlik yapıyorlar.
15) İnternetteki patlama başta PR'a zarar versede PR'a yepyeni ufuklar açtığı gibi sektörü de şekillendirdi.
16) Sektör artık belirsizliklerin arkasında kaybolmuyor. Şirketler alanlarında ölçümler istiyor ve onları değerlendiriyor.
17) En iyi halkla ilişkiler uzmanları gazetecilerden çıkıyor. Çünkü gazeteciler güzel bir hikaye nasıl yazılır ve nasıl itibar kazanılır iyi biliyorlar.
18) Bugün virütik pazarlama ve bloglar ile PR uzmanları konunun önderlerine daha direkt ulaşabiliyor. Bir çok insanı değil, önderleri ikna etmek yeterli oluyor.
19) Konusunun uzmanına çok fazla ihtiyaç var.
20) PR'cılar şirket iletişiminde veya finansal iletişimde çok daha önemli roller oynuyorlar bugün. Yeni kuşak istenilen bilgiye çok daha yakın.

Yorumlar;
O kadar çok iletişim mezunu varken bir de bu işi okumayanların bunu yapmaya kalkması zaten dar olan sektörü gittikçe daraltıyor. Evet çok fazla PR Uzmanı var, çok fazla mezun ama iyi olanlar malesefki bir kaç kişiyi geçmiyor. O kişilerde firmalr tarafından kapışılıyor, çok iyi transferlere konu oluyor. Gazeteciden en iyi halkla ilişkiler uzmanı çıkmasına katılıyorum. Ben öyle olduğum için değil yaa hayır :) Gerçek bu canımmmm...
Uzmana ihtiyacımız var.. Bir iş yapıyorsak -ki yaptığımız ne olursa olsun - en iyisini yapalım.. en iyisini :)

No comments: