Wednesday, February 18, 2009

Turkcell, 3G işi için Weiden+Kennedy ile anlaşmış!

Yıllardır çalıştıkları Alametifarika’ da bu çalışmada onlara destek verecekmiş.
Hadi canım…
Yani buradaki ajanslar artık yetmiyor,
Gündemi yakalayamıyor,
Müşterisine cevap veremiyor,
Uluslararası ödüller alan işler yapamıyor,
Trendlerin farkında değil, öyle mi?
Burada yanıt, konkurumuza giren bir ajansla çalışmayı nasıl seçiyorsak bunu da öyle – iyi bir iletişim kurduğumuzdan ve başarılı işlerinden dolayı- seçtik diyorsanız, pek inandırıcı gelmediğini belirtmek isterim.
Hem bu yabancı ajanslar bizi ne kadar tanıyor?
Şimdi bu reklamlar bana mı hitap edecek, tüm global arena da mı yayınlanacak?
R.İvedik’li son reklamıyla o adama artık beni bile güldüren, yürüme bandında durup reklamı izleten Turkcell’in bu kararını tüm reklam çevreleri gibi hoş karşılamadığımı belirtmek isterim.
Tabiki dışarıdan destek alınabilir ama işi buradaki arkadaşlar yapmalı.. Yani Alametifarika W+K ye değil W+K Alametifarika’ya destek vermeli.
Ayrıca bu iş beni cidden korkutuyor, çünkü devamında reklamcı gençlerimizin burada iş alamadığından yurtdışında bir ajansta işe girebilmek için çırpınacaklarını görüyorum..
Havalı olsun diye bir çok markanın işlerini yabancı reklam ajanslarına vereceklerini ve sektörün bu tarz bir çok ilişkiyle dolacağına da eminim. (Sen kimle çalışıyorsuun ben Paris’teki bilmemkimle çalışıyorum şekerim, her hafta toplantıyı onların ofisinde yapıyoruuuz…)
Yerli malı yurdun malı manasında anlaşılsın istemiyorum, tabiki artık bir çok markamız sınırlarımıza sığmaz oldu, ama mümkün olandan daha çok içimizdeki yaratıcılığa destek verelim istiyorum. Hepsi bu...

4 comments:

Anonymous said...

Gerkceler farkli olabilir. CEO nun disinda kalabilir, sui istimaller olabilir, fakat bu da gercek - bazen yerli sirketlerle hic calismak istemeyebilirsin. Bunun disinda - Turkcell'de Telia Sonera nin payi yarisindan fazla , yalnis demiyorumsa. Kararvermede etkileri yuksek, ve Turkcell'le iliskili olan Finturun yurtdisinda bir kac sirketleri var . Ve tabii atilan tas yalniz kalmasin diye her zaman sui istimal ihtimali var - ne olsa da toplumun su anki tanrisi paradir. millet inancini komfortlu ortamda surdumek istiyor.

Bir seyi unutmayalim - Turkcell'in daha cok iyi yaptigi isler de var.

Mine Yaman said...

Merhaba,

Keşke yorum bırakırken isminizi de bıraksaydınız böylece size adınızla hitap edebilirdim.
Turkcell'in başarısını ölçmüyorum aslında zaten ve çokta beğendiğim bir marka. Sadece reklam ajanslarını içeride karşılamalarını istedim daha doğrusu destek alacaklarsa bile mevcut firmalarına destek versinler tam tersi olmasın istedim yani, hepsi bu...

Kefal Etting said...

Globallesen bir dunyada, Turkiye'nin oncu markasi, global olmaya karar vermis, bunun nesi kotu? Parasi da var anlasilan.

Futbol takimlarimiz bunu yillardir yabanci antrenor, yabanci oyuncu alarak yapiyor, ona niye kimse karsi degil?

Bence cok dar kafali bir yazi olmus, neymis Turkiye yi bilmek falan, adamlar bize Coca-Cola, Nike ve Honda satmasini bildigi gibi, Turkcellimizi mi bize satamayacaklar, hadi canim...

Amcik Kafa said...

@kefal etting:
Ne diyon lan gotkafa!?
Turkiye Turklerin'dir!