Saturday, February 03, 2007

Başarılı bir örnek

Yves Rocher uzun zamandır Türkiye'de aslında. Benim onla tanışmam arkadaşımın tavsiyesiyle oldu. (Bir WOMM örneği daha..) Uzun süredir de göz makyajı temizleyicisi, vücut nemlendiricisi ve meyveli kokularını kullanıyorum. Yazın parfüm alırken kartına sahip olmanın çok avantajlı olacağını, indirim yapılacağını ve kampanyalarından haberdar edileceğimi söylediklerinde e madem düzenli alışveriş yapıyorum kartıda alabilirim diye düşündüm. O kadar çok mağaza kartı var, o kadar çok mesaj yoğunluğu var ki hayatımızda, cep telefonuyla ulaşanları saymıyorum bile. Kartı aldım ama kullanır mıyım, kullanmaz mıyım derken... Düzenli gittiğim mağaza olunca kullanıyorum tabiki de.
Birazda işimle ilgili olduğu için, her gelen maile baktığım, her mesajı tutmasam da okuduğumu düşündüğümüzde Yves Rocher bana ulaşmanın farklı bir yolunu buldu. Düzenli maille bildirdiği kampanyalarını kart olarakta adresime gönderiyor ve bana en yakın mağazasında özel avantajlar sunuyor. Posta kutusunu açtığımda aldığım kartlardan çok memnun oluyorum ve o ara ihtiyacım olmasada mutlaka mağazaya uğruyorum. E bişi almadan da çıkmıyorum tabi :) Benim gibi posta kutusundan çıkan (kebapçı menüleri dahil) her yazıyı, banka kartları ekstrelerinden çıkan bültenleri (ki onları da ayrı bir severim mesela) özetle eline geçen herşeyi okuyan ve beğendiklerini mutlaka saklayan bir müşteriye ulaşmakta zor olmasa gerek.

Özetle ben bilinçli ve kolay bir müşteriyim. Vee Yves Rocher'i tebrik ediyorum bu uygulamasından dolayı. Doğru bir CRM örneği.

5 comments:

zzeinepp said...

:) aynı fikirdeyim, smsler beni rahatsız ediyor ama kartları ve kampanya için mağaza davetlerini seviyorum..
dün oradaydım; göz makyajı çıkarıcı hediyemi almak için..tebii ki kendimi kaybedip dudak parlatıcısı ve cildi nemlendiren pirinçli yeni pudralarından da aldım; kutusuna da bayıldım (kırmızıydı)..
tavsiye ederim..

Anonymous said...

işte size bir erkek örneği...Yves Rocher ı duydum sanki. ama bana ne iş yapar diye sorsalardı İLAÇ firması derdim...

hatta şöyle devam ederdim en beğendiğim ilacı Supradyn. Hele kutusunun sarı rengi ve ilacın çikolataya benzer görüntüsü rahatsız olduğum zamanlarda günde 1 değil 2 almamı sağlıyor..Sizin evinizde bir Supradyn yoksa hemen gidip alın. Supradyn bana posta kartı, e- kart, sms, mms, bayram tebriği, kandil kutlaması çekmiyor. Ama soğuk kış günlerinde halsizlik, soğuk algınlıkları, grip gibi durumlarımda bana çok yardımcı oluyor..

Ben de teşekkür ederim...ve Supradyn ilacını yaptıkları tebrik ederim arkadaşları :))

Anonymous said...

Hiçbir şirkete ait kartım yok.
Kredi kartım da yok.

SMS ve kart da gelmiyor!
Geçenlerde alışveriş yaptığım bir yer telefonumu istedi kampanyalar için VERMEDİM!

Numaramı da REKLAM mesajlarına kapattırdım.
ÇÜNKÜ ARTIK TEFAL veya HİÇ GİTMEDİĞİM ANKARA CARREFOUR KAMPANYALARI HAKKINDA BİLGİ ALMAK İSTEMİYORUM!

Anonymous said...

ve öyle guzel yayılıyor ki senden o hindistan cevizli yves roche etrafa..
çok huzurlu..:)

Anonymous said...

yorum yazasım geldi:)
ve burdan birileri de okur belki konu pazarlama vb..
lancome da böyle şeyler yapsın lutfennnnnn!!!!:)
yoksa free shoplardan almaya devam edeceğiz..