Thursday, May 03, 2007

Pembe Pazarlama!

Pembe blogun, pembe sahibinden, pembe pazarlama hakkındaki, pembe fikirleri :)

Pembe Pazarlama, pembe kadına yöneliktir pazarlama.
Pembe kadın, aslında hayatta pek bir şey düşünmediğine, tek derdinin gezmek, eğlenmek ve kendi bakımı olduğuna, kuaför salonlarından çıkmayan, alışveriş merkezlerinde en süslü mağazalardan alışveriş yapan kadın.
Bir kaç örnekle ne demek istediğimizi pekiştirelim, Bonus Card'ın Aynalı Kredi Kartı, Play Station ve Vestel Dizüstü modellerinin pembe renkleri, Kalori hesabı yapan cep telefonları, Nokia'ın aşk temalı ürünleri, Motorolanın D&G imzalı tasarımı...

Bu sektörün bu kadar hareketlenmesinin sebebi, aslında her kadının içinde Pembe oluşu mudur?
Kadın en alttan en üste hangi konumda olursa olsun, işli, pullu, renkli şeyler en ben sevmem diyen kadının bile ilgisini çekiyor, bu bir gerçek. Eskiden sadece aptal sarışın diye tabir ettiğimiz (kimse benim kadar sarışın olmasın ve sarışın olmaya benim kadar bayılmasın- sakın kimse üzerine alınmasın) kadınlara hitap eden pembe içerikli ürünler şimdi ne kadar güçlü, ne kadar yönetici, ne kadar hırs dolu da olsa her kadına ulaşıyor. Yani biz kadınların derdinin sadece tırnağının kırılması olmadığının anlanması da ayrıca güzel bir şey tabi.

Pembe pazarlama, kadınlık hormonlarının satın alma gücünde ne kadar etkili olduğunun anlaşılmasıyla başladı.
Demekki teknoloji, renk, tasarım kadınların daha çabuk etkilenmesini sağlıyor ve böylelikle daha çabuk ürün tutuluyor. Blogumdan anlaşılacağı üzre, blogger beni pembe noktasında yakaladı, ama bu bana özeldi, her rengin arasından pembeyi seçme beni ben yapan özelliklerden biri.
Kadınlar yaratıcılığı destekliyor, kadınlar renkliliği destekliyor, kadınlar hem çalışıp, hem bakımlı olmanın ne demek olduğunu gösteriyor dünyaya. İşte başarılılar, evde başarılılar, iyi bir anne, sevgili, arkadaş, çalışan, yönetici olabiliyorlar.

Hem bence kadın dediğin pembe pazarlamayı kabul etmeli zaten. Kadın dediğin rengi sevmeli, kadın dediğin nazlı olmalı, kadın dediğin duygularını itmemeli, ortaya çıkarmalı, kadın dediğin etek, topuklu ayakkabı giymeli, kadın dediğin küfür etmemeli, kadın dediğin baktın mı bir daha baktırmalı...
Kadınlara yönelik pazarlama da özel olmalı tabi, pembe olmalı, işli olmalı, aynalı olmalı.. :)

Aynalı bonusa sırf aynasızda ruj sürerim diye karşı çıkmıştım :) Kadınların başarısı yanında ayna olmadan ayna görevi görecek nesneleri bulmasıyla ölçülür.

8 Marta yönelik bir yazı oldu ama konu içinde onuda geçirerek daha önce atladığım o özel günü anmış olayım.

Pembe Pazarlamanın gelişimini hep birlikte pembe blogdan izleyeceğiz...

6 comments:

farkedin said...

Önce Pembe Patiklerle atılan adımlarla başladı
TOZ PEMBE HAYALLER...

Sınırlarını zorladı...
Herşeyi pembeye boyamaya başladı sonra...

Çok da kötü görünmüyor diyordum
Pembe Devrimi...
Ta ki PEMBE BMW görene kadar...

Kimin "İNCE" zevkiyse!


Mehmet

Başak said...

Kadın dediğin işveli ,cilveli ,şeker den tatlı , hem dost, hem arkadaş hem de sevgili gibi olmalı..
bazen aşk yaşamalısınız bazen ağlamalı bazen de susarak anlaşabilmesiniz..anlamalı,hissetmeli,duyarlı olmalı,eliniz elinde, yureğiniz yureğinde olmalı..pembe kokmalı..kokusu, sesi taa uzaklardan gelebilmeli..
bunların hepsini birlikte yaşayabildiğim Mineme de,hayatımda böyle bir kadın olarak var olduğu için teşekkur eder sonra da öperimm
bonus kafam benim :)
Paşakın

Emre said...

şu kadın dediğin le ilgili bi makale yazsam mı acaba ? (yoksa ben de çok mu oluyorum )

Basak said...

yaaaaaazzzzz :)

yengeç said...

erkeklerin böyle renk zahafı yokmu? vardır elbet ama bence bayanlarda durum farklı kadınlar alışeriş yapmak için çokca neden bulabilmektedirler pembede bence kılıfına uydurulmuş bir neden =) sonracıma
Rahat hissettiren renk. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.

longge said...

You'll generally see replica bag with Hollywood stars and added celebrities. In fact, it's so accepted that there are appropriate photographers out there demography pictures.