Sunday, March 11, 2007

WOMM NOTLARIM

İstemenin gücüne inanarak gitmeyi çok istediğim WOMM konferansına katıldım. Sevgili Alper’in sayesinde burdan kendisine tekrar çok teşekkür ediyorum.

Mediacat’in düzenlediği Womm Konferansında ilk olarak George Silvermann sahne aldı. Evet sahne aldı diyorum çünkü kendisi once bir kaç ufak illüzyon gösterisinden sonra bizlere Wom u anlattı. Temeli güvene dayalı olan Womun insanların tutkularına dokunması gerekir.

WOM Süreci için şunlar gereklidir:

  1. Mavens – Transmitters (İletenler)
  2. Messages (Mesaj)
  3. Motives (Motive)
  4. Mode of transmission (Kanal, mecra)
  5. Measurement (Ölçüm)

Wom hikaye şeklinde gelişir, güven gerektirir, dolaylı wom süreci yaşanabilir, insanların birbirlerine anlatmak isteyeceği olaylarda daha hızlı gelişir, sosyal networkler, müşteri referans programları, bloglar, duygular ve birbirimize ilettiğimiz metaryeller Womun gerçekleşmesini sağlar.

İkinci konuşmacı Yankı Yazgan’dı. Kendisi çocukların Woma daha yakın olduğunu, beynimizin belirsizlik ve süratle en kuvvetli düşüncesini ortaya çıkarttığını, korku ve endişe duygularının daha çabuk ortaya çıktığını anlattı.

Renan Tavukçuoğlu – FikriMühim.com’un kurucusu. FikriMühimler Womun gönüllüleri. Belli bir firma yarattıkları ürün hakkında FikriMühimlerden bunun yayılmasını isteyecekler. Ve böylelikle Womm gerçekleşmiş olacak.

Walter J. Carl- Womm’un ölçülmesinden bahsetti. Kendi fikirlerimizi yayınlayabildiğimiz her mecra Womm mecrasıdır. Womm reklamla birlikte olur, reklamı destekler ve %90ı offline olur.

Su dalgaları gibi büyüyen Wom’un merkezinde 0.nesil anlatıcı vardır. Bu birinci nesile, o da ikinci nesile anlatır. Mesajı başlatan kişi ortalama 17,5 x kişiye ulaşır.
G0 – G1 – G2 – G3

Peki şirketler neden WOM’a ihtiyaç duyuyor?
Merkeze müşteriyi koyduğu için müşteriye önem verilen, müşteri odaklı bir pazarlama anlayışı için WOM gerekli.

Daha sonra Alper Akcan ve Alemşah Öztürk biz Türklerin WOMM’a çoktan hazır olduğundan bahsetti. Bence tüm günün en güzel sunumuydu. Sebebi gerçekten anlattıklarını hepimizin biliyor olması mıydı, yoksa tanıdık olmaları mıydı ya da Alper’in bu konferansta bana çok yardımcı olması mıydı? Bilemiyorum, ama yine de bence tüm günün en güzel oturumuydu. Konuşmayı seven, yaratıcı, yenilikçi ve eğlenceli, oturduk mu kalkmak bilmeyen Türklerin sözlü iletişim gücüyle Woma uygun olduklarını anlattılar. Dave Balter’a göre yardımcı olmak ve eğitmek, bildiğini ispatlamak, ortak bir zemin oluşturmak ve kendi görüşümüzü ispat etmek sebebiyle ürünler hakkında konuşuyoruz. Alper ve Alemşah başarılı wom örnekleriyle Dave Balter’ın ürünler hakkında konuşma sebeplerini anlattı ve Womm’un 3 şekilde gerçekleştiğini…

  • Müşterilerin marka için ürettikleri (yeni rakı – spiderman, ottoman empire..)
  • Markaların başarılı kampanyalarını (t – box, turkcell messenger, onur air 1 YTL uçak bileti..)
  • Toplumsal Viral Etkiler (NARO, Sürekli aydınlık için bir dakika karanlık, binbir gece..)

Alper ve Alemşah, markaların ve ajansların Wom için yapmaları gerektiklerini anlatarak sunumlarına son verdiler.

Günün son konuşmacısı ise Dave Balter’di. Bence kendisinin konuşması da oldukça başarılıydı. Anlattıklarını kendisi de 5 maddede toplamıştı.

  1. Eğlence uğruna markanızı heba etmeyin. Satın alma kararlarının %76’sı ağızdan ağıza yapılıyor.
  2. Tüketici markanızla canı ne istiyorsa yapabilir, siz kontrol edemezsiniz.
  3. İnsanların söyledikleri önemli, WOM içinde ne söylendiği mühimdir.
  4. Yalan söylemeyin, çalmayın, kandırmayın ve aptalca şeyler yapmayın.
  5. Tek bir sihir var o da iyi bir ürün yapmak, kötü bir ürünün WOM kampanyası yapılamaz.

Ben de Cenk ve Erdem'in sunduğu WOMM konferansı ile ilgili notlarımı Dave Balter’ın anlattığı WOM’un 3 kutsal kuralıyla sonlandırıyorum.

  • Gönüllü olacak, parayla olmaz.
  • Her zaman açık olunmalı, insanlar kimliklerini ifşa edebilmeli.
  • Senaryo yazmayın, kilit mesajları söyleyin, geri kalanı insanlar yapsın.

3 comments:

MOZSARAC said...

Merhaba Mine HNm,
Bir tesadüf eseri blogunuzu inceledim.Çok beğendim.Kutlarım.
Saygılar

Mehmet Salih
cember.den

buraKargın said...

Güzel özet olmuş, son kısmı dinleyememiştim. Beynine sağlık!

Anonymous said...

You must have noticed that there are various fake watches available in the market. They feature almost the same appearance and function as the originals but with amazing affordable prices. Compared to the highly priced authentic replica Chanel , they are really the effective alternatives to enjoy luxurious beauty. Therefore, wearing such a swiss watches chic item, you will not only feel good about the money you saved, but also get the pleasure of wearing a fine watch.