Marketing Türkiyenin bu haftaki kapak konusu bu.. PR ın nereden yönetileceği?
İçeride olan biri için bu soruya dışarıdan diye cevap vermeyeceğimi tahmin edersiniz ki, işinin uzmanı içeride olduğu sürece o firmanın dışarıya ihtiyacı olmadığı gerçek. Peki çok iyiler firmalarda mı kalmalı yoksa ajanslarda bir çok firmaya mı destek vermeli?
Nedense okullarda yetişen arkadaşlar dışarıya çıktıkları an işin uzmanı olacaklarını düşünüp, tecrübenin bu işte ne kadar etkili olduğunu görmezden geliyor. Kişinin uzman olabilmesi için PR ajansı deneyimi olması gerektiğini düşünüyorum. Hem gazetecilik yapmalı hem de ajansta çalışmalı. Konusunda uzmanlaştıktan sonra isterse firma tarafına geçip, keyifle ve başarıyla bu işi sürdürebilir.
Halkla İlişkiler ve Pazarlama İletişimi bir vizyon işi. Bu vizyonda sadece okumayla elde edilmiyor. Piyasada yetişmenin ve bir çok alanda çalışma yapmanın arşivinize katacağı bilgiler ilerisi için gerekli.
Aşağıda Marketing Türkiye'nin maddelediği avantajlar ve dezavantajları bulabilirsiniz. Dergiyi görmeyen arkadaşlara referans olması dileğiyle,
Neden Inhouse?
* Marka daha iyi anlaşılıyor.
* Marka ile bütünleşiliyor.
* Daha efektif çalışılıyor.
* Daha az maliyetli.
* Üçüncü şahıslar olmadan hedef kitle ile daha sıcak ilişki kurulabiliyor.
* Daha hızlı.
* Daha doğru bilgi akışı sağlanıyor.
Neden PR Ajansı?
* Marka rekabeti daha iyi anlıyor.
* İşletme körlüğü ortadan kalkıyor.
* Markanın dışarıdaki gözü oluyor.
* Bir departman kurmaktan daha az maliyetli.
* Basınla olan ilişkiler daha sıkı.
* Daha seri, daha pratik ve daha tecrübeli hizmet.
1 comment:
You can abrasion a harbinger hat with annihilation and dress them up or Louboutin Shoes shoes 32. Mona Lisa Jackson presides over Coeur. She’s helped abounding men acquisition the absolute affair for women she’s never Christian Louboutin shoes .Burberry, Jimmy Choo and Dior are just a few of the acclaimed appearance names gracing labels at the Christian Louboutin Sale .
Post a Comment